Budynek dworca został wybudowany w 1908 r. Przez lata mieścił się w nim dworcowy obiekt z poczekalnią i kasą biletową, które zlikwidowane zostały na początku lat 2000. Wieża wodna w Łasku wzniesiona została w 1902 roku podczas budowy Drogi Żelaznej Warszawsko-Kaliskiej. Była to typowa konstrukcja wznoszona na stacjach tej linii. Szczęśliwie uniknęła zniszczeń w czasie I wojny światowej. Cała kolejowa stacja wodna w Łasku została znacznie rozbudowana podczas II wojny światowej. W ramach realizacji programu "Otto", Niemcy zmodernizowali całą linię kolejową Ostrów Wielkopolski - Kalisz - Łódź. W Łasku zamontowane zostały między innymi nowe żurawie wodne firm Krausewerk Neusalz oraz Bopp & Reuter Mannheim. Wieża była czynna do roku 1999. Zarówno budynek dworca, jak i wieża ciśnień wpisane zostały do rejestru zabytków w maju 2019 roku wraz z innymi zabudowaniami w zespole stacji kolejowej.