Przez wieś przebiega magistrala węglowa, czyli linia kolejowa nr 131. Popularna „węglówka” została wybudowana w latach 1926-1933. Trasa kolejowa miała duże znaczenie gospodarcze, bowiem łączyła zagłębie węglowe Górnego Śląska z Gdynią. Jak na ówczesne czasy była to największa oraz najnowocześniejsza inwestycja II Rzeczypospolitej. Budowniczym linii kolejowej był polski inżynier Józef Nowkuński. Na całej trasie magistrali węglowej, znajdują się dworce kolejowe, które wybudowano wg jednakowego wzorca. Jest to tzw. styl narodowy - dworkowy. Chociw Łaski to kolejna niewielka stacja pośrednia, położona na południowym odcinku Magistrali Węglowej. Posiada ona układ torów typowy dla stacji z tej linii - 4 tory główne, z których trzy znajdują się przy niskich, jednokrawędziowych peronach. Ruch pociągów na stacji prowadzony jest przez nastawnie "ChŁ" i "ChŁ1", które posiadają urządzenia mechaniczne scentralizowane z sygnalizacją świetlną. W latach 1965-1969 magistrala została zelektryfikowana. Jednak prawdziwy boom przeżywała w latach 80. XX wieku. Wówczas każdej doby przejeżdżało nią ponad 230 pociągów.