05.10.25

Zagadkowa niedziela w Wierzbnej!

Po co otwierać jedną trasę gry terenowej, kiedy można od razu dwie?

W Wierzbnej nad odpowiedzią dziś nie trzeba było długo myśleć. Podwójna inauguracja to coś, co questowicze lubią najbardziej. Uśmiechy na twarzach odkrywców i podążanie do skarbów potwierdziły, że zabawa była udana.

Dziś wraz z organizatorami, Stowarzyszeniem Wierzbna "Damy Radę" świętowaliśmy w miejscowości otwarcie dwóch tras.

Pierwsza z nich, "W Wierzbnej - wiosce dawnego rodu Wierzbnów", poprowadziła przez serce wsi i jej historię – pełną ciekawostek, dawnych opowieści i miejsc, które nabrały nowego znaczenia, gdy poznało się ich sekrety.

Drugi quest, "Po śladach końskich kopyt w Białym Lesie" to była gratka nie tylko dla miłośników natury i zwierząt. Gra terenowa w stajni Biały Las zabrała uczestników w świat koni, a przewodnikiem na trasie był kuc Groszek.

Przybyli na inaugurację mogli skorzystać z dodatkowych atrakcji, takich jak koncert organowy, przejażdżki na kucykach, poczęstunek, warsztaty dla dzieci. Nie zabrakło także nagród za przejście tras, paszportów dla odkrywców, naklejek ze zwierzętami.

Nowych graczy dzielnie wspierała questowa ekipa: Krzysztof oraz Małgosia, a także wolontariusze: Basia, Tomek, Mirek i Artur.

Kto nie mógł być – nic straconego! Questy zostają na długo – wystarczą ulotka, aplikacja, wygodne buty oraz odrobina ciekawości. Można je przejść o dowolnej porze dnia. Ulotki znajdują się u Sołtysa Wsi lub w Stajni Biały Las, a także są do pobrania z naszej strony.

Jak grać?

  1. Pobierz bezpłatną aplikację Questy - Wyprawy Odkrywców na swój telefon i utwórz konto gracza. Trasę gry można przejść z kartą questu lub aplikacją mobilną.
  2. Twoim zadaniem jest uważne czytanie wskazówek i rozwiązywanie zagadek. Zebrane na trasie litery będą niezbędne do odkrycia hasła końcowego, które pozwoli Ci otworzyć skrzynię ze skarbem. Pieczęć odbij na karcie wyprawy lub w Paszporcie Odkrywcy, a w Księdze Questu, którą znajdziesz obok, potwierdź swoje przejście, wpisując datę i nick/nazwę użytkownika z systemu www.QUESTY.org.pl
  3. Zaloguj się na swoim koncie i dodaj Quest do ukończonych, wpisując odgadnięte hasło.

Oba questy powstały z inicjatywy Stowarzyszenia Wierzbna "Damy Radę", sponsorów oraz Fundacja Calamita.

Wspieraj nas
inna kwota
wpłacam