02.06.24

Żary odkryte!

W mieście bazyliszka, tkackiego mistrza, murów, baszt oraz bogatych i niezwykle ciekawych historii pojawiło się dziś około 200 questowiczów

 Mieli oni nie lada wyzwanie, bo w Żarach w województwie lubuskim do ukończenia były aż cztery trasy.

Kilometrów do pokonania było wiele, ale jeszcze więcej było wiedzy do zdobycia i miejsc do zobaczenia. Równo o godzinie 11.10 zawodnicy wyruszyli na trasę maratonu i jak przystało na biegaczy pokonali ją w niezwykle szybkim tempie. Co prawda medali na mecie nie było, ale pieczęcie i nagrody za ukończenie gier owszem.

Organizatorzy zadbali o to, aby Żarski Maraton Gier Terenowych nie skończył się tylko na questowaniu. Questowicze mogli bezpłatnie skorzystać z licznych bezpłatnych tego dnia atrakcji. Swoje zakamarki otworzyli dla nas: Pałac Promnitzów, Muzeum Pogranicza Śląsko-Łużyckiego, kościół farny oraz dawna Królewska Szkoła Tkacka.

W Żarach do naszej questowej rodziny dołączyło całkiem spore grono nowych osób, które mamy nadzieję, że już niebawem wyruszą po inne skarby. Sporo pracy mieli nasi wolontariusze: Piotr Tyliński i Martyna Rewers. Wsparciem służyło też członkowie zespołu Questy-Wyprawy Odkrywców, Krzysztof Szustka oraz Małgorzta Wojtusiak.

Dziękujemy serdecznie Danusi Holskiej oraz Karolowi Holskiemu za włączenie się w organizację inauguracji gier terenowych i serdeczne przyjęcie questowiczów w Żarach.

Pamiętajcie, że żarskie questy czekają na Was, jeśli nie udało Wam się dziś być z nami.
Przybywajcie tu i przyjedźcie wszystkie 3 questy, bo czwarty, czyli Quest spotkanie był dostępny tylko w niedzielę w dniu inauguracji.

Jeśli nie wiecie, na czym polega zabawa, przeczytajcie, jak zacząć grać.

  1. Pobierz bezpłatną aplikację Questy - Wyprawy Odkrywców na swój telefon i utwórz konto gracza.
  2. Trasę gry możesz przejść z kartą questu lub aplikacją mobilną Questy - Wyprawy Odkrywców.
  3. Twoim zadaniem jest uważne czytanie wskazówek i rozwiązywanie zagadek. Zebrane na trasie litery i cyfry będą niezbędne do odkrycia hasła końcowego i otrzymania questowego skarbu.
  4. Jeśli quest rozwiązałaś/eś z wydrukowaną kartą wyprawy, dodaj go do grona ukończonych w aplikacji Questy – Wyprawy Odkrywców lub na stronie www.Questy.org.pl, podając hasło końcowe. Jeśli ukończyłaś/eś quest z aplikacją, jego pieczęć automatycznie pojawi się na Twoim koncie.

Wspieraj nas
inna kwota
wpłacam